دسترسی سریع

لینکهای مفید

دانلود آفیس باز

نفرات اول در لیست گروههای مختلف با XLOOKUP

برای نمایش نفرات اول در لیست ، فرض می کنیم لیستی از افراد مختلف در دو گروه A و B داریم که برای هر کدام امتیازی در نظر گرفته شده است و حالا می خواهیم نام 3 نفر اول بر اساس بالاترین امتیاز در لیست را از هر گروه داشته باشیم دقیقا مشابه تصویر زیر . البته قبلا آموزش کاملی در مورد رتبه بندی منتشر کردیم.

نفرات اول در لیست
نفرات اول در لیست

استفاده از تابع Large ، نفرات اول در لیست

چیزی که مشخص است این است که باید از تابع LARGE استفاده کنیم تا بتوانیم امتیازات بالا را نمایش دهیم ، اما به دلیل اینکه شرط گروه هم برای ما مهم است تابع LARGE را باید روی محدوده ای بنویسیم که با تابع IF و بر اساس گروه ایجاد شده باشد.

LARGE(IF(Group="A",Score),F3)

توضیح : 

محدوده نامهای Group , Score , Name برای راحتی فرمول نویسی ایجاد شده است که در ویدیو آموزشی به طور کامل توضیح داده شده است.

Name : B3:B19 

Score : D3:D19

Group : C3:C19

تابع XLOOKUP برای نمایش نام

در مرحله قبلی امتیازات بالای هر گروه را به دست آوریم و می توانیم از آن در آرگومان اول تابع XLOOKUP استفاده کنیم و نام مربوط به هز امتیاز را نمایش دهیم ، اما نکته ای که وجود دارد این است که ما باید نام را با شرط گروه و امتیاز نمایش دهیم پس باشد به شکل زیر بنویسیم.

=XLOOKUP(LARGE(IF(Group="A",Score),F3),IF(Group="A",Score),Name)

استفاده از تابع INDEX بدون نیاز به آفیس 2021

خب احتمال داره شما آفیس 2021 یا 365 نداشته باشید که در اون صورت تابع XLOOKUP را ندارید ، شما می توانید برای نمایش نفرات اول لیست اکسل از ترکیب تابع INDEX با تابع MATCH به نتیجه یکسان برسید .

برای این منظور از تابع به شکل زیر استفاده نمائید.

=INDEX(Name,MATCH(LARGE(IF(Group="A",Score),F3),IF(Group="A",Score),0))
5/5 - (2 امتیاز)
باکس دانلود

در فایل نفرات اول در لیست اکسل هم با XLOOKUP انجام شده و هم با تابع INDEX به کمک تابع MATCH  اگر در فایل اکسل بخش XLOOKUP برای شما خطا داد احتمالا از آفیس پائین تر 2021 استفاده می کنید.

0 0 امتیازات
امتیاز این آموزش
دنبال کردن
اطلاع رسانی به
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاهها

دانلود رایگان !!

لطفا شماره موبایلی وارد کنید که روی آن واتس اپ دارید !!

بهتر است که شماره موبایل با واتس اپ فعال وارد کنید و از اخبار و تخفیف ها هم با خبر شوید ، در غیر اینصورت می توانید آدرس ایمیل وارد نمائید.

happy holidays

we want to hear from you

https://dl.officebaz.ir/free/excelLearning/List.xlsx