دسترسی سریع

لینکهای مفید

دانلود آفیس باز

یادآوری تاریخ تولد و سررسید چک در اکسل

یک راه بسیار ساده برای محاسبه تاریخ شمسی در اکسل وجود دارد که ، که مانند رسیدن تاریخ تولد در اکسل می باشد ، حال می خواهیم هر بار که فایل را باز کردیم متوجه شویم که امروز زادروز چه کسی است و یا موعد پرداخت کدام چک در اکسل رسیده . برای استفاده از این آموزش به تاریخ شمسی در اکسل نیاز خواهید داشت.

یادآوری تاریخ تولد در اکسل

اگر فایل اکسلی که داریم مشابه تصویر زیر باشد ، کافیست بررسی کنیم و ببینیم که 4 رقم سمت راست تاریخ وارد شده در ستون B آیا با امروز برابر است یا خیر ، که به شکل زیر عمل می کنیم . 

  1. بررسی می کنیم که تاریخ دارای اسلش نباشد.
  2. در سلول C2 فرمول زیر را می نویسیم.
=IF(RIGHT(shamsi(),4)=RIGHT(B2,4),"تولدت مبارک امروز " & " " & ROUND(Diff(B2,shamsi())/365,0) & " " & "ساله شدی!!","")
تاریخ تولد در اکسل
چک در اکسل

سررسید چک در اکسل

برای اینکه متوجه شویم موعد پرداخت کدام چک در اکسل فرا رسیده هم می توانیم مانند اینگونه در اکسل عمل کنیم و همان کار مشابه را انجام دهیم. 

ابتدا اختلاف بین تاریخ جاری سیستم و تاریخ تولد را محاسبه میکردیم و حالا برای محاسبه تاریخ سر رسید چک در اکسل هم ، اختلاف بین دو تاریخ امروز و تاریخ چک را باید حساب کنیم.

البته این آموزش برای جاهای بسیار دیگری هم میتواند کاربرد داشته باشد و صرفا این دو مثالی کهدر این اموزش گفته شد نمی تواند باشد ، لطفا در بخش نظرات اگر پیشنهاد یا انتقادی داره و یا مورد دیگری برای استفاده از این آموزش به ذهن شما میرسد ، عنوان نمائید.

3.8/5 - (13 امتیاز)
باکس دانلود

فایل زیر را دانلود کرده و از آن به راحتی استفاده نمائید و البته باید دقت داشته باشید که حتما باید فایل اکسل را ماکرو اینیبل کنید .

0 0 امتیازات
امتیاز این آموزش
دنبال کردن
اطلاع رسانی به
guest

3 نظرات
پر امتیاز ترین
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاهها

دانلود رایگان !!

لطفا شماره موبایلی وارد کنید که روی آن واتس اپ دارید !!

بهتر است که شماره موبایل با واتس اپ فعال وارد کنید و از اخبار و تخفیف ها هم با خبر شوید ، در غیر اینصورت می توانید آدرس ایمیل وارد نمائید.

happy holidays

we want to hear from you

https://dl.officebaz.ir/Advance/BirthdayAlarm.zip