فرض می کنیم فایل اکسل مشابه تصویر زیر داریم و می خواهیم جمع پرداختی را در انتهای هر صفحه داشته باشیم به شکلی که جمع همان صفحه و جمع تا آن صفحه نمایش داده شود.
برای نمایش جمع در هر صفحه نکات زیر باید رعایت شود.
- سر تیتر و عنوان صفحه در همه صفحات تکرار شود.
- ارتفاع همه سطها با هم برابر باشد.
برای تکرار یک یا چند سطر در همه صفحات اکسل ، اقدامات ذیل را انجام دهید:
به تب Page Layout رفته و گزینه Print Titles را انتخاب کنید.
در قسمت row to repeat at top محدوده ای که میخواهید تکرار شود را انتخاب نمائید.
ایجاد جمع ستون در هر صفحه اکسل :
- با فرض اینکه اعداد شما در ستون D قرار دارد
- فرض میکنیم که تعداد سطرها در هر صفحه فایل اکسل شما 28 ردیف است.
- به ستون E رفته و فرمول زیر را آنجا بنویسید.
=IF(MOD(ROW()-4,28)=0,SUM($D$5:D5),"")
توضیح فرمول بالا بسیار ساده است ، ببینید ما 28 ردیف ردیف داریم و تابع MOD هم وظیفه نمایش باقیمانده تقسیم را ببر عهده دارد ، اگر ما شماره ردیف جاری را با تابع ROW به دست آورده و تقسیم بر 28 کنیم ، در صورتی که شماره ردیف 28 و یا مضربی از آن باشد نتیجه عدد 0 خواهد شد و با یک تابع IF می توانیم بررسی کنیم که اگر باقیمانده تقسیم شماره ردیف جاری به تعداد سطرهای صفحه ( اینجا 28 ردیف در هر صفحه داریم ) عدد صفر شد ، ستون D را جمع بزن و نمایش بده و در غیر اینصورت چیزی نمایش نده .
نمایش جمع هر صفحه به صورت جداگانه
مانند روش قبلی فرمول را بنویسید .
در قسمتی که محده جمع مشخص شده باید از تابع Offset استفاده کنید.
=IF(MOD(ROW()-4,28)=0,SUM(OFFSET(D5,-27,0,28,1)),"")
تفاوت این فرمول با قبلی ، فقط در محدوه جمع می باشد که باید داینامیک شود یعنی انتهای هر صفحه جمع سطرهای موجود در همان صفحه را نمایش دهد.
بسیار عالی و ممنون
لطفا جمع در صفحه اخر رو هم توضیح بدین
سلام اگه ممکنه این رو آموزش بدین که بخواییم در اکسل از هر ده تا داده یکی و نشون بده در واقع برای کاهش دیتا میخواییم استفاده کنیم چی کار باید کنیم
سلام اگر منظورتون تجمیع داده های همشان هست باید از پیوت تیبل استفاده کنید