جدول در اکسل

چرا باید از خاصیت TABLE در اکسل استفاده کنیم؟

جدول در اکسل

یه قابلیت خیلی مهم و کاربردی توی اکسل وجود داره به نام تیبل خاصیت TABLE در اکسل خیلی میتونه توی محاسبات و نظم بخشیدن به فایل شما مهم باشه تو این مطلب میخوام به نحوه ایجاد و مزایای TABLE در اکسل بپردازم و ببینیم که چرا باید از این قابلیت بیشتر استفاده کنیم .

خاصیت TABLE در اکسل

قبل از توضیح محاسن و معایب بهتره اول ببینیم که این قابلیت چطوری استفاده میشه؟ تصویر زیر رو به عنوان یه محدوده ساده از اطلاعات در نظر بگیرین :

خاصیت TABLE در اکسل
خاصیت TABLE در اکسل

 

خب تصویری که بالا می بینید یه محدوده ساده از اطلاعاته که اگه بخوایم به تیبل تبدیلس بکنبم دو راه داریم

1- محدوده داده رو انتخاب کنید .

2- به تب Insert میرید و روی گزینه Table کلیک میکنید.

راه دوم و ساده تر اینه که محدوده رو انتخاب کنید و کلیدهای CTRL + T رو بزنید .

با هر دو روش به تصویر زیر میرسید :

روشهای ایجاد جدول در اکسل
روشهای ایجاد جدول در اکسل

 

اگر تیک my table has headers رو بزنید . ردیف اول محدوده انتخابی رو به عنوان سر ستون جدولتون در نظر میگیره .

که بعد از طی کردم مراحل فوق با تصویر زیر مواجه میشید و محدوده شما به table تبدیل میشه.

 

مزایای استفاده از جدول در اکسل
مزایای استفاده از جدول در اکسل

 

 حالا ببینیم مزایای table چی هست؟

1- به راحتی و با یک کلیک ساده میتونید شکل جدولتون رو تغییر بدین .

2- بلافاصله گزینه های فیلتر کردن به جدولتون اظافه میشه .

3- اگر داده جدیدی به سطر آخر اضافه کنید هم فرمولها به صورت خودکار اضافه میشه هم شکل دهی به صورت خودکار آپدیت میشه .

4- محدوده داده برای شما ایجاد میشه و فرمول نویسی رو ساده تر میکنه برای شما .

5- به راحتی میتونید جمع و میانگین و کوچکترین و بزرگتیرن داده رو تو جدولتون داشته باشید .

6- گوشه بالا سمت راست جدول که کلیک کنید کل جدولتون انتخاب میشه .

7- سر ستون یعنی سطر اول جدول ثابت می ماند، یعنی اگر جدول خود را اسکرول کنید ، سرستون ثابت می ماند.

8- اگر نموداری از روی جدول خود ساخته باشید بعد از ورود اطلاعات و سطر جدید ، نمودار هم به صورت خودکار آپدیت میشود .

اینهمه قابلیت که بالا عنوان کردم باید شما را تا حالا مجاب کرده باشه که از Table توی اکسل استفاده کنید.

در کنار اینهمه مزایا فقط یه عیب وجود داره که البته ساید عیب هم نباشه و اون هم اینه که نمیتونید تو محدوده جدول دو تا سلول رو Merge کنید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه دربارهٔ «چرا باید از خاصیت TABLE در اکسل استفاده کنیم؟»

  1. سلام وقت بخیر
    بنده در یک ستون از یک table فرمول نوشتم که در نتیجه فرمول مربوطه در سطر های بعدی اون ستون تکرار شد منتهی میخواستم از یک سطر خاصی ،فرمول رو تغییر بدم اما بعد از تغییر ، فرمول سطرهای قبلی هم تغییر میکنه!یعنی مثلا از A2 تا A10 یه فرمول داشته باشه و از A11 تا A25 یه فرمول دیگه.چطور میتونم از این تغییر جلوگیری کنم باتشکر

پیمایش به بالا