اگر از کاربران دائمی اکسل باشید احتمال داره که رفته رفته فایل شما حجم بالایی پیدا کنه و وقتی اطلاعاتی رو وارد می کنید ، لحظه ای باید صبر کنید تا اکسل نتیجه رو محاسبه کنه به خاطر همین امروز می خوام در مورد محاسبه خودکار و دستی در اکسل صحبت کنم .
محاسبه خودکار و دستی در اکسل
احتمالا می دونید که توی تب Formulas قسمتی وجود داره به نام Calculation Option که وقتی روی اون کلیک کنید مانند تصویر زیر
اگه گزینه ای که توی تصویر انتخاب شده رو انتخاب کنید از اون به بعد اکسل محاسبات رو انجام نمیده و منتظر میمونه تا شما کلید F9 رو بزنید تا محاسبات رو انجام بده . این قابلیت کجا به درد می خوره ؟
یه وقتایی شما دیتای حجیم توی اکسل دارین و توش عددی وارد میکنید یه زمانی طول میکشه تا آپدیت بشه ، زمان کمی هست ولی برای کسانی که سریع کار میکنند اذیت کننده میشه به همین دلیل میتونید با این روش به اکسل بگید که محاسبات رو زمانی انجام بده که من F9 رو زدم .
ولی یه مشکلی هست!!
این تنظیمات برای کل فایل اکسل شما اعمال میشه و احتمال داره که قسمت حجیم فایل اکسل شما فقط توی یه شیت باشه و از طرفی بخواید شیتهای دیگه شما به صورت خودکار آپدیت بشن و نتیجه رو ببینید . برای این منظور و محاسبه خودکار و دستی در اکسل و اعمال اون فقط برای یک شیت به روش زیر عمل کنید .
بازدن کلیدهای Alt + F11 به محیط کدنویسی برید ، البته لازم نیست که کدی نوشته بشه
و از سمت چپ شیت مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید .
از گزینه های موجود در Properties مانند تصویر زیر در قسمت EnableCalculation گزینه False رو انتخاب کنید تا محاسبات به صورت دستی برای شیتی که انتخاب کرده بودید انجام بشه .
سلام . ممنون که دانسته هاتون رو به اشتراک میگزارید .
8 تا عدد یک رقمی و دو رقمی داریم. مثلا (15و3و7و5و11و1و9و3)
حالا میخوایم یه فرمول بنویسیم که به طور خودکار سه تا از این اعداد رو جمع بزنه و اگه نتیجش 30 نشد بره سه تای دیگه رو با هم جمع بزنه تا اینکه به جواب 30 برسیم و اون اعداد مشخص بشن. ؟+؟+؟=30
آیا شما میتونید راهنمایی کنید؟
پیشاپیش سپاسگزارم