استفاده از عدد های اعشاری در محاسبه های اکسس

قطعا همه شما کاربران اکسس این مشکل را دارید که در فیلد NUMBER وقتی عددی میدهید آن را گرد میکند و به شما تحویل میدهد. که ما در این آموزش از افیس باز قصد داریم آموزش کامل مبنی بر اینکه چگونه بتوانیم اعداد اعشاری را در اکسس استفاده کنیم.

خصوصیت فیلدها را چگونه تنظیم کنیم که بتوانیم تا چند رقم اعشار در جداول اکسس داشته باشیم؟

اگر از کاربران اکسس باشید قطعا می دانید که اگر خصوصیت فیلد را از نوع Number در نظر بگیرید در نمای جدول با وارد کردن اعداد اعشاری مشاهده خواهید کرد که اعداد گرد می شوند.

یعنی با تنظیماتی طبق تصویر ذیل شما اعداد اعشاری در جداول نخواهید دید.

اعداد اعشاری در تنظیمات جداول اکسس
اعداد اعشاری در تنظیمات جداول اکسس

حال اگر شما بخواهید از اعداد اعشاری در جداول خود بهره ببرید کافیست طبق مراحل ذیل پیش بروید:

1- خصوصیت فیلد را از نوع Number در نظر بگیرید.

2-Field Size را از نوع Decimal در نظر بگیرید.

3- در قسمت Scale تعداد اعداد اعشار مد نظر خود را وارد نمائید.

برای اینکه موضوع برای شما قابل درک تر باشد فیلم آموزشی ذیل را مشاهده نمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه دربارهٔ «استفاده از عدد های اعشاری در محاسبه های اکسس»

  1. سلام
    در تنظیم کردن اعداد اعشاری هنگام وارد کردن اعدادی که پس از اعشار به صفر ختم می شوند این صفر حذف می گردد راهی هست که بتوان این صفر را نگه داشت؟

  2. با سلام و احترام

    با استفاده از راهنمایی های شما یه گزارش توی اکسس طراحی کردم هر با که مجددا وارد می شم فونت textbox به هم می ریزه باید دوباره تنظیم کنم . مثلا فونت رو تیتر گذاشتم ، دوباره که وارد می شم داخل قسمت تنظیمات نام فونت خود تیتر هست ولی توی چاپ با یه خط دیگه چاپ می شه
    نمیدونم چرا؟ لطفا راهنماییم کنین.
    قبلا از زحماتتون سپاسگزارم.

پیمایش به بالا